SEO kas tai ir kur ji naudojama? – Internetinių svetainių kūrimas

SEO kas tai ir kur ji naudojama?

favicon
favicon – ikonėlės puslapio viršuje, kaip ją susikurti?
liepos 24, 2016
Content management system
Turinio valdymo sistema kas tai ir kur ji naudojama?
liepos 25, 2016

SEO kas tai ir kur ji naudojama?

SEO

Ar kada nors klausėte savęs? Kas yra seo? Jei taip tai šis straipsnis būtent Jums. Trumpai pabandysiu paaiškinti seo reikšmę.

SEO

Pirmiausia (angl. Search Engine Optimization, trump. SEO) Išvertus iš angl. Paieškos Sistemos Optimizacija, bet gal greičiau reiktų sakyti internetinės svetainės turinio optimizacija ir pritaikymas paieškos sistemoms t.y. (Google, Bing, Yahoo, Baidu, AOL, Ask.com,  Excite, DuckDuckGo ir kt.) Bet tiksliau pritaikymas tik vienai sistemai GOOGLE. Kaip pavyzdys jei optimizuosite svetainę Bing paieškos varikliams pagerės svetainės matomumas visose kitose paieškų sistemų varikliuose, kadangi google paieškos sistema pasaulyje yra pati populiariausia ir ja naudojasi maždaug 90% viso pasaulio internautų, ieškančių informacijos internete. Patarčiau sukurtą internetinę svetainę optimizuoti būtent pagal google pateiktas optimizavimo rekomendacijas…skaityti toliau >>>
SEO paieškos sistemų populiarumas

Išskiriamos dvi paieškos sistemų optimizacijos dalys

Vidinis SEO (angl. On Site SEO) ir taip pat išorinis (Angl. Off Site SEO). Vidinio SEO metu atliekami techniniai tinklalapio optimizavimo darbai svetainėje, todėl paieškos sistemos lengviau analizuoja ir suvokia svetainėje esantį turinį. Atliekant vidinį optimizavimą paieškos sistemoms svarbu tinkamai parinkti svetainės puslapių pavadinimus (angl. title), išlaikyti optimalų, nedaugiau 3% raktažodžių pasikartojimo dažnį.

Taip pat yra meta žymės (Tag‘ai). Paprasti svetainės lankytojai jų nemato, jos skirtos paieškos sistemų vorams ir padeda jiems lengviau atpažinti svetainės turinį. Meta žymės yra skirstomos į meta aprašymus bei meta raktažodžius. Meta žymės yra įterpiamos į svetainės atvaizdavimo HTML kodą. Dauguma šiuolaikinių turinio valdymo sistemų leidžia tai padaryti lengvai ir neskausmingai, naudojantis administratoriaus valdymo panele, bet jeigu Jūsų interneto svetainė yra be turinio valdymo sistemos arba jei turinio valdymo sistema vis tik neturi šios funkcijos, meta elementus reikėtų įterpti tarp body žymių (pvz.: <meta name=”description” content=”Mano tinklalapio aprašymas.” />). Meta žymės turėtų būti kiekviename Jūsų svetainės vidiniame puslapyje ir, be abejo, atitikti jo turinį. Verta paminėti, kad Google algoritmas atsižvelgia tik į “meta=description” žymę ir visiškai ignoruoja “meta=keywords”, tačiau kitos paieškos sistemos (Bing, Yahoo, Yandex), „meta keywords“ vis dar skiria daug dėmesio.

Išorinio SEO metu dažniausia stengiamasi į svetainę pritraukti kuo daugiau atgalinių nuorodų (Angl. Back links) pagal tam tikrus kriterijus. Paieškos sistemų labiausiai vertinamos yra kontekstinės atgalinės nuorodos, tai yra tos kurios būna straipsnyje bei nuoroda yra konkretus raktinis žodis, pagal kurį siekiama pakelti svetainę paieškos sistemoje. Dėl kai kurių išorinio SEO darbų (tinklaraščių pranešimų ar SEO tekstų rašymas, komentarų forumuose) kartais SEO disciplina yra tapatinama ir su internetiniais viešaisiais ryšiais. Tiesa, nors šiose disciplinose galima rasti panašumų, jų tikslai bei rezultatai ir skirtingi.

Faktorių, lemiančių tinklalapio pozicijas Google paieškos sistemoje, 2009 metais buvo daugiau kaip 200. Jie visi nėra tiksliai žinomi, kadangi paieškos sistemų algoritmai nėra viešinami, siekiant išvengti manipuliavimo jais. Tačiau Google nuolatos teikia rekomendacijas bei patarimus apie optimizavimą paieškos sistemoms. Dažniausiai apie pakeitimus praneša Matt Cutts, kuris yra google kovos su brukalais (Angl. web spam) skyriaus vadovas. Savo ruoštu paieškos sistemai Yandex atstovauja ir naujienas bei rekomendacijas dėl optimizavimo praneša Ochir Manjikov.

Legalūs ir nelegalūs optimizavimo metodai

Optimizavimas paieškos sistemoms skirstomas į du tipus: leidžiamas paieškos sistemų bei draudžiamas (angl. white-hat SEO bei black-hat SEO). Optimizuojant vienai populiariausių pasaulyje paieškos sistemai Google, privaloma vadovautis „Google webmaster guidelines“ nurodytomis metodikomis.

Dažniausiai naudojami Black-hat metodai yra įvairios manipuliacijos su atgalinėmis nuorodomis. Tai nuorodų pirkimas ar specialių programų pagalba paliekami atsiliepimai forumuose bei bloguose. Siekiant geriau kovoti su šiomis manipuliacijos Google, 2012 balandžio 24 dieną pristatė Penguin algoritmą.

Naudojant nelegalius tinklalapio optimizavimo paieškos sistemoms būdus, svetainė anksčiau ar vėliau bus pašalinta iš paieškos sistemų rezultatų puslapių (angl. Search Engine Result Page, trump. SERP). Black-hat metodai dažniausiai yra naudojami interneto sukčių.

Norite gauti nemokamą konsultaciją apie Jūsų svetainės optimizavimo galimybes Google paieškos varikliams? Tereikia užpildyti formą ir išsiųsti.  Pildyti formą >>>